Alla inlägg under september 2012

Av Emma Berg - 22 september 2012 02:01

I onsdags var jag på bröstenheten för att få bli undersökt. I tidigare inlägg skrev jag om min bröstinflammation, och eftersom att det finns en cancer sort som hade precis mina symtom så ville jag kolla upp det en gång för alla. Men allt kändes bra sa läkarn, så jag är lättad.
Vad har vi gjort denna fredag. Jo vi åkte till barnenshus när Jimmy kom hem från jobb. Tilde fick handla för sina pengar hon hade. Hon fick med sig en prinsess klänning, skor, smycken, handväska och en kaffebryggare.
Då hon jämt, jämt lånar mollies klänning då vi är i sura, så blev hon glad att få en egen ;-)
Väl hemma gick tilde och mamma ut i skogen och rumlade runt innan det var dags för mat.
Fredagsmiddagen: hemma gjorda hamburgare med Klyft potatis, super gott!
Efter det blev det hockey på TVn! Pappa drack vin och Tilde saft ur vin glas, festligt värre ;-)
Sitter nu på jobbet och ska snart gå rond nummer 2.
Trevlig helg mina vänner.

Jimmys fredags tallrik som försvann på 2 röda ;-)

Av Emma Berg - 18 september 2012 01:12

Har faktiskt inte så mycket att skriva här men känner samtidigt att det var ett tag sedan, så ska skramla ihop några rader ;-)
Äter penicillin för tillfället för en inflammation i ena bröstet, så blir inga springturer och har faktiskt inte ens vart ut på promenad! Så det ska jag ta tag i då kuren är slut, man mår så så mycket bättre med en klick motion i livet..

Såg en annons igår där en tjej sökte en avanti sulkey. Tilde har två vagnar, åker knappt aldrig i någon av dom! Så idag såldes den ena för 500.

Tilde vi SÅKLART jämt, jämt in på leksaks affären då vi handlar på maxi.
Så i veckan ska gumman få handla för det hon sålde vagnen för ;-)

I helgen var vi ut och shoppade hela familjen. ( händer inte ofta)
Joggning skor åt Jimmy och en vinter jacka åt Tilde.. Såå nöjd.
Didrickson jacka, ny pris 800, köpte vi för 200 kr..Det kallar jag kap ;-)
Nu är vintergarderoben klar, skönt.



Av Emma Berg - 4 september 2012 20:22

Helgen som var jobbade jag, vilket var tråkigt då jag och Jimmy firade 9 år ihop =(  Men nästa år är det 10 år och det känns som att man kan fira lite ordentligare då, med en kryssning kanske ?

Var även ett år sedan jag börja jobba natt och det firade jag på bästa sätt - 3 nätter på Hagalidsgården ;)


Det värsta med att jobba natt är helgerna, Jimmy och Tilde måste hitta på något utan mig. Inte alltid man kan åka iväg eller vara ute, ganska svårt att koppla av när dom är hemma och busar . Tur att man bara jobbar var tredje helg och inte varannan!

På söndagen åkte vi iväg allihopa för att titta på Tildes mormor som tävlade dressyr i kungsör. Vart en liten utflykt på 3 timmar efter jag gått av mitt pass, sen sussade jag fint vill jag lova ;)


Idag har vi köpt vinteroverallen 2012 till Tilde. Skönt att ha det gjort så man vet att den overall man vill ha finns kvar då kyla kommer. Och Tildes krav var att den skulle vara ROSA, Såklart ;) Finns det någon annan färg undrar jag ?!?

Efter det tog vi bilen till sura och besökte gammelmormor och gammelmorfar. Var även hos mormor och mollie som Tilde länge ha velat åka till. Nöjd flicka.


Nej, Hopp i säng och titta lite tv. Mycket bra nu när hösten börjar komma.


Presentation


Emma 25 år gammal. Bor ihop med min sambo och dotter.
Jobbar natt som undersköterska på ett av våra särskillda boende som vi har här i Västerås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards