Alla inlägg under oktober 2012

Av Emma Berg - 29 oktober 2012 00:17

Köpte nya gardiner igår som jag skrev och tyckte dom gjorde sig fina i vårt vardagsrum. Tills i morse när jag vakna och fan knappt kunde sitta och dricka morgon kaffe utan att kisa så det blev till att åka och köpa rullgardiner också. Man ska inte behöva ha solglasögon på sig inne om solen skiner ute ;-) så farbror Stefan kom och hjälpte min kära sambo upp med dom. Dom andra gardinerna var panelgardiner så dom brukade jag dra för om jag vart störd. Det hade jag glömt ;-) Men nu är det så fint och bra sååå.
Tilde och mamma åkte sedan till busborgen. Busborgen får duga tills våren, då Leos Leksand är proppat med folk och det är aldrig bra magsjuke tider !!! Vet nog ett par familjer som åkt på magsjuka efter besök och det är det inte värt.
På kvällen blev det god mat: rostas, potatisgratäng och bea.

Av Emma Berg - 28 oktober 2012 01:16

Sitter nu bänkad framför tv' n eller ner klubbad ;-) städat och donat hela dagen ALLA 3. Sen mitt i allt tyckte vi att hemmet behövde en liten uppfräschning så ut i bilen och iväg till Ikea. Blev nya gardiner till vardagsrummet, vit matta, bordstabletter, ljus, blommor och vita ramar, duschdraperi och badrumsmatta fick vi med oss hem.
Så nu sitter jag och njuter medans Jimmy fick för sig att han skulle ut och dricka öl med Kenny boy.
Åå vad jag älskar denna årstid, omringad av ljus, dricka varma drycker äta mandariner och titta på bra tv program.
Imorgon ska vi nog ta oss till sura så Tilde får leka med moster mollie som vi egentligen skulle göra i dag tills hennes föräldrar fick ryck och börja dansa runt med dammsugare och mopp i stället ;-)

Natti natti

Av Emma Berg - 14 oktober 2012 00:12

Jobb helg för min del.
Idag har vi vart på dop, sötaste killen Jakob fick vatten över huvudet.
Tilde skötte sig toppen vilket var bra då mamma var sjukt trött efter nattens jobb. Pappa Jimmy var såklart med och kunde rycka i om hon skulle spela Allan men mammor är alltid mammor och ska vara med och pleta i ALLT ;-) så dryga vi måste vara ibland!!

I torsdags åkte jag och Tilde tåg till sura vart lunch med min Mickiz innan vi for..
När vi gick till tåget sa jag till Tilde
- du har ju åkt tåg en gång förut, kommer du ihåg det??
- va mamma, är det sant utbröt hon väldigt glatt.
Haha ja det är sant säger jag, kommer du inte ihåg det?
- jooooooo mamma . Då var det helt plötsligt så självklart att hon gjorde det.
Älskade älskade barn!
När vi kom hem från sura mätta och belåtna gick jag och hämta ut Jakobs dop present ( fin gunghäst) och lite inredning till tildes rum som slank med ;-)

Av Emma Berg - 8 oktober 2012 07:05

Fredagen sprang inväg, vi hade Mickiz och Nell hos oss efter dagis, vi åt lite taccopaj och poff så var klockan sängen för tjejerna.
Lördagen åkte jag och Tilde på ljusparty i Sala hos min kära vän Heidi. Ganska dyrt att handla ljus där igenom måste jag säga. Köpte typ ett block ljus som sprakar som en brasa och doft ljus, bara de gick på 500 spänn /: jaja nu har vi ljudet av en brasa till jul ;-)
Tilde lekte med Heidis tjejer medans vi satt och bläddrade i kataloger.
Söndagen gick i lugnets tecken. Tilde och mamma var ute vid 9 gick i skogen och besökte lekpark. Hem och käka lunch för att någon timme senare ta med varm chockad och besöka skogen ännu en gång med kompis Mickiz och Nell <3

Nu har jag precis kommit ut ur duschen efter ett gym pass på apalby. Väntar nu på att Lill fisen ska vakna så ska vi käka frukost och gå till dagis.

Ikväll är det jobb som väntar !!!

Av Emma Berg - 2 oktober 2012 12:52

05:00 träning trotts träningsvärken i armar ;-) kunde knappt gunga Tilde på förmiddagen. Fick 2 timmar hemma innan Tilde vaknade, hann duscha, titta lite tv och beställa dop present till bus Jakob, som döps den 13 oktober. Hoppas dock ingen annan köpt samma sak, kommer ju bara 70 pers men jag håller tummarna att vi är ensamma ;-)
Vart ute i skogen med min älskling på förmiddagen, nyss kastat i oss mat och snart ska hon till dagis medans jag ska på möte. Kort dag på dagis idag!!

Av Emma Berg - 1 oktober 2012 12:32

Nu är träningen igång igen... Skönt!
Men är så trött på kvällarna och det går så mycket bra på tv, så träning läggs innan Jimmy åker till jobbet. 05:00 ringer klockan, 05:20 är jag på gymmet. Man känner sig piggare hela dagen, konstigt nog.. Det var faktiskt tidigt på morgonen innan jobb som jag tränade innan Tilde föddes och kommer ihåg hur bra det var!
I lördags åkte jag, Tilde, mormor och morfar till Heby för att hälsa på morbror Glenn som skaffat en fruga och två bonus döttrar. Dom har även flyttat ihop till en större bostad, mycket trevligt besök.
Innan vi åkte hem stannade vi på Karlssons för att titta ev handla. Blev ett par plagg till Tilde och en mys dress till mig och såklart LÖRDAGS GODIS ;)
Igår var vi till busborgen med skruttungen, vilket jävla tempo, två trötta föräldrar ;-)

Idag vart det träning för mig. tvättstuga och chockadbolls bak ihop med Tilde.. Nu ska vi vila lite innan vi styr svarta faran till sura för bus med moster mollie.

Presentation


Emma 25 år gammal. Bor ihop med min sambo och dotter.
Jobbar natt som undersköterska på ett av våra särskillda boende som vi har här i Västerås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards