Alla inlägg under januari 2013

Av Emma Berg - 28 januari 2013 09:23

God morgon !!
Sitter och väntar på mormor och morfar som ska hämta upp mig. Vi ska ut och köpa presenter till min mor och min lilla syster yster som fyller hela 6 år.
Jobbat helgen och är nu långledig, men har sagt att jag gärna kan hoppa in och jobba ( dock dagtid enbart) .
Så imorgon ska jag in och jobba lite dag !! Kul.
Lördag natt slängde jag in lite odds på NHL. Och jag vann, oddsade 30 kr och vann 500 ;-)
Kommer hem på morgonen och går in till Jimmy och ville skryta lite. Han tittar på sin telefon, då har han också fått in sitt odds och vunnit 488 kr !! Ibland har man flyt!!
Nej nu kommer snart mitt shopping sällskap så jag ska gå och dra på mig ett ansikte.

Ha det gött


Jag brukar laga lite god mat på Söndagar för att dämpa Jimmys söndags jobb ångest ;-)
Fläskfilé och potatisklyftor

Av Emma Berg - 23 januari 2013 20:51

Jobba måndag, hem på tisdag morgonen och ta hand om en febrig liten tös. Sova två timmar efter middagen då Jimmy kommit hem, iväg och jobba igen, hem onsdag morgon och ta hand om nu icke febrig tjej men inte klar för dagis ;-) så när Jimmy kom hem idag kände jag bara att NU VILL JAG SOVA. Han tog lilla Tilde och åkte hem till farmor Ingrid en stund, tror jag somnade innan dom hann ut från lgh ;-) så fick hela 3 timmars sammanhängande sömn, som en ny människa nu ;-)
Nu ska jag in i duschen, slänga mig i soffan ihop med Jimmy och titta film och bara vara.

Av Emma Berg - 22 januari 2013 00:16

Igår fyllde vår kära pappa Jimmy 32 år. Påhittiga Emma köpte parfym i julklapp och parfym i födelsedags present. Den han fick i julklapp doftade jag mig fram ihop med expediten, men den han fick i födelsedagspresent är nog hans favorit parfym som vart slut länge för han"Jean Paul", han blev glad fast jag tappat fantasin.
På em åkte vi till sura, inte vart där sedan julafton så Tilde var måttligt glad av att få leka med mollie, ville inte åka hem utan sova kvar. Nån ledig helg får hon göra det så kan jag och Jimmy gå ut och äta, var 100 år sen sist.
mamma och mattias serverade toast med egen skagen och smarrig kladdkaka dagen till ära. ;-)
Är just nu på jobbet har precis gått första ronden och slängt in personalkläder i tvättmaskinen. Tilde blir hemma från dagis, har dragit på sig feber, så imorgon åker jag hem och löser av Jimmy som ska till jobbet. Fördel med att jobba natt är att man kan välja, vara trött som ett ASS eller vabba, denna gång har jag valt :trött som ett ASS ;-) Haha
Men som vi alltid brukar säga : ingen tar kål på en BERG'ARE .

Av Emma Berg - 17 januari 2013 01:01

Herre Gud vilken dålig skrivare jag är eller tråkigt liv jag har ;-)
Julen har kommit och även hunnit kastats ut sen sist.
Toppen jul med familjen även detta år.
En överdrift med julklappar ÄVEN detta år, ska fasiken skärpa mig till nästa jul. Det lilla barnet hinner ju knappt reflektera över vad hon får /:
Tilde fick sitta uppe en stund på uppesittarkvällen och mysa med mamma och pappa. Innan hon hoppa i säng så la hon sina nappar i en låda och ställde den framför balkong dörren där hon fått berättat för sig att tomten ska komma och hämta dom på natten.
Hennes ansiktsuttryck är oslagbart då hon fick se att dom var borta och istället stod det ett paket.
Hon hade klarat sig utan napparna ett bra tag innan så något strul blev det varesig då eller efter.
Och nu i söndags provade vi att ta bort blöjan även natte tid, 3 nätter och ingen olycka. Hon är redo ;-)
Börjar få en stor tjej hemma nu.

Har efter tips från min Mickiz börjat sätta på en cd skiva för Tilde då hon ska sova. Ligga och läsa böcker har vi gjort men det blir hon inte speciellt sömnig av, utan vill bara höra mer och mer och får hon inte det blir hon vansinnig.
God natt, älskar dig och på med cd skivan som just nu är berättelsen om sjöjungfun, går ut. När skivan är slut sover vår skatt.
Middags sovningen är borta också och har nog en stor betydelse för att hon somnar super fort ;-) annars har det efter saga varit att komma upp och smyga runt, bli upptäckt och springa i ren panik glädje in i sängen igen.
Så nu blir det till att köpa olika ljudböcker, så hon får lite variation i vardagen ;-)

Presentation


Emma 25 år gammal. Bor ihop med min sambo och dotter.
Jobbar natt som undersköterska på ett av våra särskillda boende som vi har här i Västerås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards