Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

16 januari

Av Emma Berg - 17 januari 2013 01:01

Herre Gud vilken dålig skrivare jag är eller tråkigt liv jag har ;-)
Julen har kommit och även hunnit kastats ut sen sist.
Toppen jul med familjen även detta år.
En överdrift med julklappar ÄVEN detta år, ska fasiken skärpa mig till nästa jul. Det lilla barnet hinner ju knappt reflektera över vad hon får /:
Tilde fick sitta uppe en stund på uppesittarkvällen och mysa med mamma och pappa. Innan hon hoppa i säng så la hon sina nappar i en låda och ställde den framför balkong dörren där hon fått berättat för sig att tomten ska komma och hämta dom på natten.
Hennes ansiktsuttryck är oslagbart då hon fick se att dom var borta och istället stod det ett paket.
Hon hade klarat sig utan napparna ett bra tag innan så något strul blev det varesig då eller efter.
Och nu i söndags provade vi att ta bort blöjan även natte tid, 3 nätter och ingen olycka. Hon är redo ;-)
Börjar få en stor tjej hemma nu.

Har efter tips från min Mickiz börjat sätta på en cd skiva för Tilde då hon ska sova. Ligga och läsa böcker har vi gjort men det blir hon inte speciellt sömnig av, utan vill bara höra mer och mer och får hon inte det blir hon vansinnig.
God natt, älskar dig och på med cd skivan som just nu är berättelsen om sjöjungfun, går ut. När skivan är slut sover vår skatt.
Middags sovningen är borta också och har nog en stor betydelse för att hon somnar super fort ;-) annars har det efter saga varit att komma upp och smyga runt, bli upptäckt och springa i ren panik glädje in i sängen igen.
Så nu blir det till att köpa olika ljudböcker, så hon får lite variation i vardagen ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Berg - 9 juni 2013 00:05

Idag har vi varit hem till min kusin och firat hans grabb Melvin som blivit 4 år.. Lek och bus. Melvin följde sedan med oss hem för att busa vidare tills kvällen kom. Mollie ringde och fråga om hon fick komma och sova. Nu ligger tjejerna och sussar, ...

Av Emma Berg - 7 maj 2013 00:24

Jag har nyligen blivit 26 år och blivit uppvaktad av min kära familj och fantastiska vänner. Och vad fick jag i år igen av min älskade sambo, jo matchen mellan Sverige-Tjeckien. God mat, trevligt sällskap och en bra match. Toppen kväll. Stefan, J...

Av Emma Berg - 29 april 2013 00:44

Lång uppehåll IGEN ;-) Min kusin har varit med om en otroligt jobbig grej, varje dag har jag tänkt, varit arg, ledsen och försökt hålla kontakt med honom för att få höra hans tillstånd. Hans fru bedrog honom med hans bästa vän på festen vi hade i b...

Av Emma Berg - 26 februari 2013 20:24

Nu förstår jag vad vabruari innebär!! Fy vad vi har vart risiga länge hemma nu! Tilde är frisk, bara lite hosta som kommer då och då men den kan sitta i upp till 4 veckor!! Min halsont är borta, bara massa massa snor. Och det bästa av allt, våran ä...

Av Emma Berg - 16 februari 2013 02:29

Tilde är sjuk och jag känner mig också hägig, men är nu på jobbet och allt är fruktansvärt lugnt här, än så länge ;-) Tilde vaknade upp natten till onsdag med krupp ( andra gången för henne) kruppen gick över ganska fort men har hosta och feber kva...

Presentation


Emma 25 år gammal. Bor ihop med min sambo och dotter.
Jobbar natt som undersköterska på ett av våra särskillda boende som vi har här i Västerås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards