Alla inlägg under april 2013

Av Emma Berg - 29 april 2013 00:44

Lång uppehåll IGEN ;-)
Min kusin har varit med om en otroligt jobbig grej, varje dag har jag tänkt, varit arg, ledsen och försökt hålla kontakt med honom för att få höra hans tillstånd. Hans fru bedrog honom med hans bästa vän på festen vi hade i början av April. 8 års förhållande, gifta, hus och två barn. Livet kan ta sina vändningar, så lita bara på dig själv.
Nu mår han faktiskt bra efter omständigheterna. Men tror sveket gör otroligt ont fortfarande. Är det så kompisar gör? Gör man så mot sin man som man tillbringat så många år med och som dessutom är pappa till sina älskade barn. Förbjudet skulle jag säga.
Man visar någon jävla respekt.
Man kan helt klart tröttna på varandra och tycka att det inte finns något mer säger inget om det, men man sköter det på ett snyggt sätt. Nog om det alla är vi olika som TUR är ;-)

Min Karl har äntligen efter många års plåga gjort ett ingrepp för att få ordning på hjärtrus och extra slag som han i perioder har haft. Dom gick in och retade hjärtat till Max men hittade ingen extra ledare och kunde då heller inte behandla. Men nu vet vi med All säkerhet att det inte är farligt, mer säkra än såhär kan vi inte bli, otroligt skönt. Så 9 timmar på Karolinska vart det i torsdags. Satt och väntade på vårdavdelningen på att Jimmy skulle bli upprullad. En, två, tre stycken kom tillbaka som hade blivit ner körda senare än honom. Emma börjar bli nervös, försöker läsa i boken jag tagit med mig, men fattar inte vad jag läser, störs utav dörren till avdelningen för nu kanske han kommer. Nehe inte nu heller :(
Till slut ser jag min Jimmy ligga i sängen som rullas in, vilken lättnad det var. Skönt att det är gjort nu,vi har båda varit nervösa inför detta.

Och så har vi underbara, älskade vännen mickis som tog hand om Tilde och lämnade henne på dagis, hämtade och dessutom hade mat färdigt när vi kom hem.
Första gången som Tilde skulle sova hos kompisen nell och det gick hur bra som helst. Är så glad att jag har en sån fin vän och att Tilde tycker så mycket om henne också, gör det bara bättre.

På lördag åker jag, Jimmy, Stefan och Sofie upp till Globen för att förhoppningsvis se Sverige krossa ;-)
Äta god mat och sitta i ett fullsatt Globen och titta på hockey vm är inte fy skam.

Presentation


Emma 25 år gammal. Bor ihop med min sambo och dotter.
Jobbar natt som undersköterska på ett av våra särskillda boende som vi har här i Västerås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards