Alla inlägg under februari 2013

Av Emma Berg - 26 februari 2013 20:24

Nu förstår jag vad vabruari innebär!! Fy vad vi har vart risiga länge hemma nu! Tilde är frisk, bara lite hosta som kommer då och då men den kan sitta i upp till 4 veckor!! Min halsont är borta, bara massa massa snor.
Och det bästa av allt, våran älskade pappa Jimmy är så gott som frisk han med eller mår så mycket, mycket bättre <3 lite trött är han, men det blir man nog när man haft hög feber 6 dygn, kroppen tar stryk.
Jimmy har legat inne på MAVA ( medicinsk akutvårds avd) och varit jätte dålig i troligtvis influensa.

Imorgon börjar jag jobba igen och Tilde går på dagis på torsdag för första gången på 3 veckor, Jimmy är sjukskriven veckan ut och börjar jobba på måndag.
Så jäkla glad att jag jobbar natt när det blir lång dragna sjukdoms tider. Blir inte lika mycket vab som om man skulle gå dagtid !! Man är så mycket ledig.

Tilde och mamma åkte och shoppade på Ikea en sväng!!
Och Tilde fick med sig en " fotölj" det är igentligen en ute möbel. Men tycker inte det syns, så hon fick den. Köpte även 2 leksaks backar, pennor och så fick hon välja en blomma till sitt rum.

Av Emma Berg - 16 februari 2013 02:29

Tilde är sjuk och jag känner mig också hägig, men är nu på jobbet och allt är fruktansvärt lugnt här, än så länge ;-)
Tilde vaknade upp natten till onsdag med krupp ( andra gången för henne) kruppen gick över ganska fort men har hosta och feber kvar!
Hoppas hon är feberfri och pigg i morgon så kanske hon kan få vara med på sin afro yoga på söndag!
Var på brand utb på jobbet igår och då fick Tilde vara hos sin farmor ett par timmar, farmor hade också hosta så dom kunde hosta i kapp!! Hon hade haft det toppen!

Eftersom att vi har lite sjukstuga hemma så har det inte hänt så vändans mycket.

Av Emma Berg - 7 februari 2013 00:12

Dagen startade med mys frukost men min underbara dotter. Iväg med henne till dagis, vilket hon såg fram emot efter 1 veckas ledighet. När Lill fisen var lämnad gick jag till gymmet och gav kroppen en omgång. På fredag är det " fredags fys" undrar vilken del av kroppen som ska köras slut på nu , spännande!
I lördags sov tilde hos Mommo, eftersom att vi inte hade planerat att göra något jag och Jimmy så ville jag ha med henne hem, men det ville inte hon ;-)
Så Jimmy drog ut på Harrys med grabbsen och jag åkte hem till Matilda.



Våt skatt i pappas tröja och keps!

Av Emma Berg - 1 februari 2013 23:14

Dagen började med frukost, sen tog vi bilen till e-tuna för jeans köp till jimmy och sen ett besök på vatten palatset. under tiden jimmy kollade jeans gick jag och tilde in på BR leksaker, tänkte hon kunde få köpa något. Vad väljer ungen av allt där inne, jo: gummi armband ( finns på ica maxi för 1 kr paketet) 2 paket för 50 kr. Försökte avleda men hon skulle absolut ha dom. kul tjej ;-)
Ikväll följde jag med Jessica på fredags fys som det så fint heter. Gaaaalet öm i mina ben, undrar hur jag ska ta mig upp från sängen imorgon ?!?
På det igen nästa fredag ;-)
Igår var jag på apalby och tränade sen hem umgås med Tilde en stund, när hon somnat åkte jag till jobbet och solade i vårt monster solarium!!
Senare på kvällen vart det film i sängen, en jäkligt bra en också!
Imorgon åker Jimmy och fiskar, jag och Tilde åker till sura, mamma fråga om hon fick sova kvar också, så får se om det blir så.

Presentation


Emma 25 år gammal. Bor ihop med min sambo och dotter.
Jobbar natt som undersköterska på ett av våra särskillda boende som vi har här i Västerås.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards